Mijnheer Fazant


Het wordt tijd dat ik eens wat vrienden ga voorstellen: Meet Mijnheer Fazant!
Dit heerschap loopt hier al jaren rond. Hij inspecteert elke dag zijn domein met luid geschetter en doet daarbij ook telkens dezelfde ronde. Dan passeert hij ook altijd langs onze weide, waar onze paardjes wonen. Een paar weken terug stak hij ons kleine straatje over en werd gevolgd door een fris jong fazantenmeisje. Ik was echt blij voor onze snoeperd, hij is "van 't straat" zoals we hier zeggen. Onze buurtjes kennen hem ook en iedereen noemt hem hier nu ook Meneer Fazant.
Sinds Mei wonen wij hier in ons nieuwe huisje, en zondag vond Mijnheer Fazant dat hij eindelijk maar eens moest komen buurten. Zonder zijn vriendinnetje weliswaar. Ik was wat wasjes aan het vouwen in mijn slaapkamer en ineens zag ik hem staan. Geen idee hoe lang hij er al stond, maar hij vond het wreed interessant. Van zo een encounter maakt mijn hart een blij sprongetje. Dan voel ik me gezegend dat ik hier in het bos tussen al de dieren mag wonen.


Na een tijdje had hij genoeg gezien. Tja, huishoudelijke taken zijn nu niet zo boeiend.

Nog even omdraaien,pootje wat verwaand omhoog, en weg was hij, verder op zijn dagelijkse ronde.



Reacties

  1. Mijnheer fazant heeft ook een prima leven zo in de bossen denk ik. Eb dat hij zo nieuwsgierig is is alleen maar leuk denk ik.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jazeker heeft hij een prima leven. Hier wordt alvast geen fazant gegeten.

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts