Irie, Reggae is nu Unesco erfgoed

Wat een fijn nieuws, Reggae muziek is uitgeroepen tot Unesco erfgoed.

Daar ben ik blij mee. Ik heb nl. wel wat met heel het laid back reggae sfeertje. Deze zomer ging ik ook voor de eerste keer naar het festival Reggae Geel. Daar hebben hubby en ik heerlijk gedanst tussen de bomen. Voor mij persoonlijk was dat bijna meditatief, je zo laten meevoeren met het ritme tussen die prachtige sparren. Ik zag zelfs mensen die met hun voorhoofd tegen de geluidboxen kleefden, in een soort trance. Ocharme hun oortjes.
Maar boeiend om dat allemaal eens af te zien. En ik ga volgend jaar terug.

Ik was jaren geleden op vakantie in Jamaica, vlak na een grote orkaan daar. Maar het is niet al Bob Marley meer wat daar de klok slaat. Alhoewel je natuurlijk niet om hem heen kan daar. Toen wij er waren, zo een 20 jaar terug, hoorden we overal Shaggy, ik werd er zot van. Maar, Jamaica, wat een prachtig eiland! Natuurlijk mocht de Bob Marley uitstap niet ontbreken. We hebben op het single bed gezeten waar hij "Is this love" schreef. Wat me o.a. ook bijgebleven is, is zijn grote steen in rasta kleuren waar hij op mediteerde. In ons bos hebben we hier een boomstronk staan, ik denk erover om die ook in die kleurtjes te verven. Wel even aan de vogels vragen wat ze ervan vinden.

Hierbij "Is this love", zomaar, om de beslissing van Unesco te vieren.
Irie! (Jamaicaanse uitdrukking voor goed, plezant)




Reacties

  1. Ik heb weer heel weinig met deze muziek stijl, al kan ik er wel heel wat van waarderen.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ja niet iedereen is fan van Reggae, ik ben bv ook geen fan van Death Metal haha!

      Verwijderen

Een reactie posten

Populaire posts