Nog even en ik begin met mijn goede voornemens en mijn jaarwoord


Gisteren las ik op de site van the Bodybook een wel heel herkenbaar stukje.
Over waarom nog niet aan je doelen voor 2019 beginnen, omdat je veilig in je cave zit.

Dat is exact waar ik me nu ook bevind. Het jaar is wat lastig begonnen met o.a. issues op mijn werk, onverwachte uitgaves zoals de noodzakelijke aanschaf van een nieuwe auto en het plaatsen van een tand-implantaat.

Ik probeer die toestanden nu heel hard om te zetten in iets positief, zoals het betalen van die dure kosten me nu makkelijker aan een no-buy challenge kunnen laten meedoen. (Isn't it ironic neuriƫnd)

Maar de cave dus, even voor mezelf zorgen zodat er frisse energie komt voor mijn doelen. Momenteel blijf en gun ik me nog wat tijd in de comfort zone, hier in mijn huisje in het bos.
Met mijn boeken, mogelijheid tot binge watchen, de dieren en een fles wijn en lekkere thee altijd binnen handbereik. De rest zal wel stilletjes komen, de napijn van het plaatsen van dat implantaat vorige week laat nog niet al te veel toe. Ik heb vooral last van de antibiotica maar morgen neem ik ze voor de laatste dag, huppakee.

Om stilletjes uit de cave te geraken neem ik voorzichtig toevlucht tot mediteren, en wat lichte yoga, en het begint te werken.

Voor de lijstjesfreaks (waaronder mezelf), dit zijn nu mijn doelen voor 2019:

- meer tijd nog nemen voor de dieren en dan vooral de paarden, meer rijden
- 5 kg afvallen
- terug starten met lopen, een afstand van 5 tot 10 km is genoeg (had al eerder peesproblemen)
- 15 boeken lezen
- minimum 4 culturele activiteiten ondernemen (ballet, toneel, museum)
- 30 days of yoga challenge doen
- 3 months no buy challenge
- 12 goede daden doen (kleine en grote door elkaar)

Ik heb ook weer een jaarwoord gekozen en dat is SLOW.

Slower worden in reageren op zaken, zodat ik eerst moet nadenken voor mijn grote mond alles overkwebbeld. Slow genieten van het leven en slow in wat ik onderneem en doe. Eigenlijk meer mindful zijn, daar komt het op neer, en het leven letterlijk wat vertragen.

Tegen de tijd dat iedereen begint te slabbakken met zijn voornemens komt deze diesel op gang, trust me.



Reacties

  1. Je zou de nieuwe wagen als positief kunnen zien. Want zonder wagen kom je nergens. Maar ja, het is wel een hele uitgave ineens.

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts