Florence and the Machine - High as Hope tour - Antwerpen Sportpaleis

Ik heb een fee gezien. En ze heeft mij twee uur lang betoverd.
Anders kan ik het concert van Florence and the Machine gisterenavond in Antwerpen niet beschrijven.

Het was de eerste keer dat ik haar live mocht aanschouwen.

Wat een fenomeen, deze frèle vrouw, die blootvoets over het podium dwarrelt en haar publiek lieftallig koost en timide aanspreekt. Haar stem daarentegen is een heldere, vaste klok, mind-blowing toonvast.

De show was een aaneenschakeling van emotionele pinpoints. Aan elkaar gereigd met glanzende pareltjes van songs. "Hunger" werd al als tweede ingezet, na "June". "Hunger" is eigenlijk gebaseerd op een gedicht dat Florence in haar jeugd schreef over haar eetstoornis. Nu, vertaald naar een song, gaat het over onze natuurlijk hang naar verlangen, naar meer en meer willen. Ik vind dit echt een prachtig nummer. Al vanaf de eerste keer dat ik het hoorde had het mij te pakken.

Talrijke prachtige momenten, ik denk aan "Patricia", een eer aan Patti Smith en aan spiritualiteit.
Spiritualiteit hangt als een baken rond Florence heen, als ik een aura had kunnen zien bij haar was het zeker een paarse. Toen ze later bij "Delilah", (lekker mee-kelen trouwens), doorheen het publiek schreed, legde ze haar handen op vele fans hun hoofd, als een soort van blessing. Heel even vond ik dat er iets over, maar teleurgesteld kan je hier nu ook niet van worden.

Twee mensen zullen de show alvast nooit of nooit vergeten. Prinses Florence Welch gaf aan ene Kristof namelijk de kans om zijn vriendin Natacha tijdens het concert ten huwelijk te vragen. Kippenvel en tranen natuurlijk, I can't help it. Naar hun toekomstige openingsdans moeten we niet ver gaan zoeken.

Nog meegebruld met "Dog days are over" en "Ship to wreck", of course.
Sorry hiervoor aan de omstaanders, gelukkig stonden we op het middenplein.Niemand die daar op je let.

Eigenlijk, was elk nummer fantastisch. Het album High as Hope is meegeproduceert door Jamie XX, nog een held van mij.

Ik ga dit weekend de teksten van de songs eens uitspitten want ik heb een Hunger, een Hunger naar meer.


Reacties

  1. Ze heeft in ieder geval een goeie stem. Fijn dat je er zo van genoten hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen

Een reactie posten

Populaire posts